Tuesday, January 3, 2012

last sem...

yup...
this is the last semester i'm studying in unikl rcmp..
tapi banyak benorr cabarannye...
first day kelas dah ada sesi emo...
bukan ape, budak2 private ramai yang x dapat jelaskan hutang...
ada yang hutang dengan kolej sampai bepuluh ribu, ada yang berbelas ribu...
kolej pulak ambil langkah drastik, kalau tak dapat jelaskan hutang tak boleh masuk kelas....
memang tercekik la nak kena bayar hutang yang menggunung macam tu dalam masa dua minggu kan....
tapi apa boleh buat, dah kolej buat undang-undang baru macam tu...
so, ramai la dalam kelas aku yang terkandas...
semalam untuk pertama kalinya kelas kami di teruskan walaupun student hanya 17 orang...
sayu gila....
macam kelas tusyen pon ada..
kelas untuk orang tua waktu malam pon ada...
sedih ja rasa...

hari ni pertambahan manusia telah berlaku di dalam kelas...
total student hari ni 28 orang...
boleh la tahan...
tak sesunyi semalam...
semalam tu bunyi nafas member sebelah pon aku boleh dengar dengan jelas...
hari ni ceria la sikit...
tapi aku still tak turun lunch...
member yang aku selalu keluar sama-sama tu tak ada...

aku harap minggu depan dia ada...
bukan apa, hari rabu depan dah nak kena praktis insert branula...
kalau dia tak ada rugi la...
bukan selalu nak boleh praktis benda tu...
lagipon 16/01 ni dah nak start praktikal...
aku harap sangat dia dapat teruskan semester terakhir ni...
rugi kalau tak teruskan...

aku harap sangat dapat graduate sama-sama...
semua 39 orang...
tak nak kurang walau sorang pon...
aku sayang semua kawan-kawan aku...

kita bermula kat sini dengan jumlah yang agak besar...
dekat 60 orang masa sem satu...
setiap sem ada ja jumlah yang berbeza...
ada yang masalah peribadi, masalah keluarga, masalah kewangan, masalah pembelajaran la....
macam-macam sangat...
tak kurang yang dapat rezeki sambung kat tempat lain dengan tajaan sepenuhnya...
tapi aku tak jangka masalah macam ni boleh terjadi...
last wish aku hanya aku nak kita graduate sama-sama...
ambil LJM sama-sama...

kawan-kawan,
kuatkan semangat korang...
teruskan perjuangan korang...
ingat, aku sentiasa ada untuk korang...
aku sayang korang semua...
chaiyiok-chaiyok...
muachh..

:)

No comments:

Post a Comment